Otelcilik

Otelcilik

Otelcilik
Otelcilik

Ülkemizde otelcilik, geçerli ve popülaritesi olan bir kavramdır. Turizm sektörünün hareketli oluşu, otelcilik işletmelerinin hedeflerini yükseltti. Bu sektörün, çok karlı olduğunun düşünülmesi nedeniyle, gösterilen talep hayli fazla. Eğitimini alan da almayanda otelciliğe soyunuyor ancak, kısa zaman sonra elenip gidiyorlar. Otelcilik için hedef ne kadar yüksekse, verilen hizmette o denli yüksek olmalıdır. Elenenlerin yaptığı en büyük hatalardan biri, sadece kar gözetme anlayışıdır. Dolayısı ile yapılan strateji hataları, bu tarz işletmelerin diğer işletmelerle olan rekabeti kaybetmelerine neden olur. Bir otel işletmesinin ilk amacı, sürdürülebilir olmak, ikinci amacı ise kar etmek olmalıdır. Sürdürülebilir olmak için ise işletmenin; Müşteri memnuniyetine, kaliteli personele, hizmet kalitesine, pazarlama ve satın alma ekibinin uzmanlığına, teknolojik gelişmelere, aynı zamanda da müşteri talepleri gibi önemli başlıklara hakim olması gerekmektedir. Otelcilik işletmesinin, sürekli değişen ve çok hareketli bir dünyaya ayak uydurma zorunluluğu vardır. Değişen dünyayı takip edebilmek ve teknolojik gelişmelerin nabzını tutmak otelciliğin, her zaman artı yönde gelişmesini sağlar. Otelcilikte bir marka olabilmek, yapılabilecek en mükemmel reklamdır. Reklam: inanılmaz bir inşaya sahip olan, lüks ve kapsamlı hizmet sunabilen bir otel, ne kadar olumlu özelliklere sahip olursa olsun, reklam yapmadığı sürece başarılı bir işletme sayılamaz. Otelcilikte reklamın doğru yapılması, verilen hizmet kadar önemlidir. Personel: görevini profesyonelce sürdüren otelcilik işletmesi, personel konusunda kesin fikirlere sahip olmalıdır. Personelin vereceği kaliteli hizmet ve müşteri memnuniyeti otelcilikte esastır.

Hizmet Kalitesi: bir otel işletmesinde hizmet veren sadece personel değildir. Genel müdürden, temizlik görevlisine kadar her çalışan kaliteli hizmet verebilmelidir. Otelcilikte, unvan gözetilmemelidir. Her çalışan müşteri memnuniyetini gözetmek zorunda olduğundan otelin çalışanı sayılır. Kapıdan içeriye girdiğiniz de resepsiyonistin güler yüzle karşılaması, temizlik görevlisinin itina ile odayı düzenlemesi, aşçının ailesiymiş gibi yemek pişirmesi, bellboy’ların birine yardım eder gibi bavul taşıması, otel müdürünün ev sahibi gibi ağırlaması çok önemli. Müşterinin kendini önemli bir misafir gibi hissetmesi gerekiyor. Otelin sadece misafir ağırlamayı bilmesi yeterli değil. Gerekli donanımlara da sahip olmalı ve müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap verebilmeli. Kapasitesine göre yeterli çalışana sahip olmalı ve Otelcilik Kurumu ve Dünya standartlarına uyum sağlayabilmelidir. Otelcilik işletmesinin başarılı olabilmesi için en yüksek standartlara ve metrekarelere sahip olması gerekmez. Sadece türü ve kapasitesi doğrultusunda en iyi olabilmesi, işletmenin başarılı olması demektir.

Küçük, yöresel bir butik otelden dünya mutfağı ve fitness salonu bekleyemezsiniz. Bu oteli tercih eden ziyaretçiler, alabilecekler hizmeti bilirler. Bu hizmetten memnun kalmaları işletmenin başarısıdır. 5 yıldızlı oteller için ise durum çok farklı. Tam anlamı ile bir rekabet havasını hissedebiliyorsunuz. En lüks oteli tercih eden ziyaretçilerin beklentileri her zaman çok yüksektir. Bilişim sistemlerinden, spor komplekslerine, masaj programlarından eğlenceye kadar her lüks hizmet, beklenti dahilindedir. 5 yıldızlı bir otele gidiyorsanız, masaj yaptırmak ya da su sporları yapabilmek için otel dışına gönderilemezsiniz. Müşteri herhangi bir ihtiyaç için otel dışına çıkmak zorunda kalırsa, o otelin işletme başarısızlığından bahsedilebilir. Bu bağlantı coğrafi bölgelere göre değişiklik gösterir. Örneğin Akdeniz ve Ege bölgesi, turizmin bu bölgelerde hareketli olmasından dolayı, en yüksek hedefli otelleri barındırır. Büyük şehirlerde de çok lüks oteller var ancak, tatil yerlerindeki beklentilerin fazla olması nedeniyle buralarda ki otelcilik daha kapsamlıdır. Otelcilik konusunda son yılların en dikkat çekici konusu, Butik Oteller olmuştur. Butik oteller, belirli bir konsepte sahip, daha sıcak ve kapasitesi daha az olan işletmelerdir. Lüks olsun olmasın butik oteller, son yılların en çok tercih edilen işletmeleri oldular.